Winter, Weer Dat Winterweer

Nog een heel gezond, gelukkig en nog meer van dat soort superlatieven, 2011. Ik hoop dat iedereen heeft genoten van de feestdagen, niet teveel is aangekomen (oeps, ik wel 😦 ) Mocht je denken dat je vorig jaar altijd een kaartje van me kreeg, maar dit jaar niets hebt ontvangen? Dat kan kloppen. De intentie was er, de kaarten waren er, de postzegels ook, maar niet de puf. Mijn schouder heeft mij de laatste weken van vorig jaar dusdanig parten gespeeld, dat iedereen de kaartjes er dit jaar maar moet bij denken. En dat was mede te danken aan het weer.

Kort gezegd, ik ben dolblij dat de voorspellingen naar dooi gaan. Ik ben het helemaal zat. Als je problemen hebt met je bewegingsapparaat, dan ben je echt opgesloten in huis. Ik ben er wel een enkele keer uit geweest met de scootmobiel, maar blij wordt je er niet van. Je rijdt alles behalve ontspannen. De drie wielen zakken om en om weg in de sneeuw. Iets te veel sneeuw en je zak niet meer weg, maar vooruit kom je ook niet meer.

De kruk laat ik thuis. Met sneeuw op een mooie ondergrond van ijs glijdt het ding alleen maar weg en dan lig je nog sneller. Nee, vaste grond onder de voetjes (en de kruk) Ik kannie wachten!!!

Naast de ‘sneeuwpret’ vinden mijn spieren het koude weer ook minder leuk. Handen en beenspieren verkrampen iets te snel met deze kou. Binnen blijven bij de verwarming is dan ook geen straf!

Met de ukken gaat het goed en ik hoop dat het goed blijft gaan. De mannen zijn inmiddels 8 maanden oud (jeez, wat vliegt de tijd!) Quib was 5,5 kilo en groot. En al lijken de ukken in mijn ogen nog klein, ze zijn mega-ukken aan het worden. Freckles weegt nu 4,945 en Socks exact 200 gram minder!

Hopelijk gaat het met Freckeltje goed, want die heeft gisteren wat speelgoedonderdelen achter zijn kiezen gestopt. Twee stoffen balletjes die elk 2,8 bij 1,5 cm zijn. Hij kreeg ze amper naar binnen (van de laatste hoorde ik wat rare geluiden, maar was te laat toen ik erbij kwam en de eerste zal ie net daarvoor hebben ingeslikt) Hopelijk blijven de onderdelen niet steken in zijn darmpjes. Meneer eet en drinkt gelukkig normaal. We houden het in de gaten!

Foto’s

5 gedachten over “Winter, Weer Dat Winterweer

  1. Voor jou ook de allerbeste wensen voor 2011. Ik hoop dat het speelgoedje er goed uit zal komen bij Freckles, zonder dat z`n darmen naar gort zijn. Fijne dag vandaag, liefs Xx (mooie layout weer 😉 )

    Like

    • Ik hoop het ook! Darmpjes aan gort klinkt wel heel griezelig. Gelukkig zijn die balletjes wel relatief zacht, dus ik hoop dat ze er nog gewoon uitkomen. Vandaag houden ‘de pot’ weer in de gaten. Gisteren niets teruggevonden. Maar zolang er nog wat in gaat en er ook wat uitkomt is meneer in ieder geval nog niet verstopt. 😉

      Like

    • Het gaat nog steeds goed met Freckles, maar ik heb nog niets in de drolletjes gevonden. Dus er zijn drie opties
      Of het synthetische spul zit nog in zijn buikje
      Of het synthetische spul is toch verteerd door al die heftige maagsappen
      Of ik heb niet gezien wat ik dacht te hebben gezien en meneer heeft ze toch niet opgevroten
      Hij oogt in ieder geval nog net zo happy als voor die tijd!

      Like

  2. Pingback: Ukkenupdate en een beetje meer! | NienOnline.com – Mijn Mond

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.